42週- お花見とお別れ

こんにちは!
皆さんが元気でいること、そして、お天気も良くなってきているようにと願っています!

今週、マチュー長老と巡回する機会があって楽しかったです!北方と(ブライアン長老と私の山での冒険の始まりの地点)、また、南方に向けて伝道、そしてマクドナルドで食事!

お花見
土曜日は支部のお花見会。とても楽しかったです!
この写真はピクニック・ブランケットに横たわって見上げた時の眺め。

image2

お別れ
日曜日、ポールとロエルという二人の求道者に会いました。二人に会うのは、これが最後かもしれません。二人に会うことはあまりなかったのでこれまで触れたことはなかったのですが、フィリピン出身で素晴らしい人たちです!!

彼らは勤めている会社の土地に住んでいて、訪問者禁止と上司に言われました。
その上、夜遅くまで働くので外で会うことはできません。
なんだか悲しいです。でも何とかいい方法を考えたい。

今週はそれだけ!来週は総大会。楽しみです!

良い週になりますように!
愛しています!
-ハウスクネクト長老より

おまけ(家族に向けてのメールより)
-アパートのお風呂はお湯が沸くとパッケルベルカノンの曲が流れます!
-先週時速6キロの勢いで山を下りました、、、落ち葉や柔らかい砂利道があってもう少しで道から外れそうになった、、、でも終わりよければすべてよし!!

質問:
ワードや支部の活動では宣教師の基準にはどのように従いますか?会員や友達たちと一緒に映画を見たり、音楽を聴いたりしますか?
答え:
活動が伝道に効果的であればよしとなっています。でも、映画についてはゾーンリーダーから許可を得なければなりません。この間の活動で映画を見たときには、活動の後で観た映画について話したり、映画の中の歌を歌ったりしない限り大丈夫ということでした。

 

 

Advertisements

Week 42- Hanami and Good-byes

Hey everyone! Hope things are going good and that the weather’s nice!

So this week I had the opportunity to go on junkai (split) with elder Mathews,
and we had a blast!  We went and dendou-ed (did proselyting) way up north (the beginning
of elder Bryans’s and my mountain adventure) and also way down south,
and went out to eat at McDonald’s!

Hanami
Saturday we had a Hanami (cherry blossom viewing picnic) with the branch, which was way fun!
This is the view from laying down in the picnic blanket.

image2

Good-byes
On Sunday, we met with two of our investigators names Paul and Roel for possibly the last time. I haven’t mentioned them before because we haven’t been able to meet them much, but they’re from the Philippines and way cool!
They’re living on company owned property though, so their boss said they can’t have visitors, plus they work really late so they can’t meet anywhere else…
It was kind of sad, but we’ll figure something out.

Well, that’s it for this week! Next week is general conference, so that’s way exciting!
Hope everyone has a great week!
Love you all!
Elder Houseknecht

The followings are from the email sent to his family:
Last week we biked down a mountain at four miles an hour… There were dead leaves and loose gravel, and I almost went of the side of the road, but…all’s well that ends well!

Question:
What do you do regarding the missionary standards when you go to ward activities? Do you get to watch or listen along with everybody?

His reply:
The idea is that if we can make it into effective dendou (missionary work), anything goes! Though, the zone leaders have to approve any movies… Last time they said it was okay as long as we didn’t talk about it or sing any songs from it afterwards.

 

41週

こんにちは!そちらはどうですか?

今週は伝道とレッスンに関してはあまり変化なし。でもすばらしいことが川内で起きています!

雨の日のハイキング?
初めに、私たちはハイキングのようなことをしました、、、。
水曜日に、とくにレッスンの予定がなかったので自転車で30分くらい北に向かって行き、新しい場所で伝道することに決めました。雨が降っていたのでそこに着くまで一時間以上かかってしまいました。でも、可能性のある素晴らしい求道者を見つけたので、出かけた価値はありました!
不運なことにブライアン長老のタイヤがパンク。
それでiPadのappの地図を使って帰り道を決め、、、それらしく、、、それで山を越えることになってしまいました、、、。
5キロの登り、3キロ下り。家にたどりつくまで2時間半かかりました。

でも、とても楽しかった!景色はとても良かった。

音楽の夕べ
教会で素晴らしい音楽の夕べがありました。
支部会長さんがバンドに所属している友達を招き、数人の会員も音楽の発表をしました。
素晴らしかったです!もっと求道者をそんな活動に招待すればいい、、、。

それと同じ日に英会話教室の一人の生徒さんとミカン狩りに生きました。彼は山のほとんどを覆うほどのとても広いミカン畑をもっています‼ 景色は信じがたいほど素晴らしかった、、、

今日はこんなところかな~。

伝道関係のことはあまりない週だったけど、本当に楽しかった!
それに、天候は良くなってきているし!

素晴らしい週になりますように!
素晴らしい復活祭になりますように!!!

愛しています。
-ハウスクネクト長老より

Week 41

Hey everyone! How’s life?

So this week was pretty slow as far as proselyting and teaching, but we did have some pretty cool and crazy stuff happen here in Sendai!

hiking in rain?
First off, we kind of went hiking:
So on Wednesday we didn’t have any appointments, so we decide to bike about thirty minutes north and dendou (tract) a new spot. Well, it’s raining, so it ends up taking us over an hour to get there.  BUT we found a way cool potential investigator so it was worth it!
Unfortunately, elder Bryans’s tire popped.
So we plot a path back using a map app on the iPad, and it…sort of…
It took us over a mountain. Five kilometers up, three down.
All in all it took us two and a half hours to get home.

It was way fun though! The scenery was pretty sweet.

a pretty cool music night
Also, we had a pretty cool music night at the church. The branch president invited a friend who’s in a band, and some of the members performed too. It was pretty awesome!
We just have to get more investigators to these activities…

Oh yeah, the same day, we went and picked oranges with an eikaiwa (English class) student!  He’s got a huge orange…orchard?  that covers most of a mountain!
The view was incredible…

And…that’s about it I guess.  Kind of a slow week for missionary stuff, but way fun!
And the weather is getting better!

Hope everyone has a great week!
Happy Easter!!!

Love you all,
Elder Houseknecht

40週

こんにちは!

納豆
一週間中、新しい宣教師であるマチュー長老とアパートで過ごすのは初めて。とても楽しい!
私たち3人は納豆も含めていろいろ変わったものを彼に紹介しています。
驚くべきことに彼はよく適応しています。
今週のハイライトはロストロム長老が初めて納豆を体験する羽目になったこと。
彼の最後の言葉は「カタツムリの歩いた形跡が私の口の中にある」!

求道者
それ以外には、求道者を教え、そして戸別訪問、、、。
二人の主な求道者(ひでみち君とはるなさんという兄弟姉妹)は二十歳になるまでバプテスマを受けることが出来ません。それで二人にはあまり進展なし。
もっと求道者が必要です!

ところで、今週素晴らしかったことがありました、、いつもはゾーンの訓練集会があるのですが
イーガン会長がゾーン大会のために立ち寄ったのです!
信仰、希望、勤勉、目標、そして、自転車の安全について、そしてとても霊感あふれるお話を聞くことが出来ました。

そして、鹿児島の会員たちがお昼ご飯を用意してくださいました。とてもおいしかったです、、。会員たちは本当に素晴らしいです!!

ではこのへんで。
素晴らしい一週間になりますように!
皆さんを心から愛しています!
-ハウスクネクト長老より

Week 40

Hey everyone!

fermented soy beans
It’s been my first full week with new missionary elder Mathews in the apartment, and it’s been way fun!  The three of us have just been introducing him to all sorts of crazy stuff, including natto! (fermented soy beans).  He’s been handling it surprisingly well, and the highlight of the week ended up being elder Rostrom’s first natto experience.

I think his last words were ‘there’s a snail trail in my mouth’!

Our two main investigators
Other than that, we’ve taught investigators, knocked on doors…
Our two main investigators (Hidemichi and Haruna, siblings) both need to turn twenty (Japanese age of majority) before they can get baptized, so not too much changes from week to week with them. We just need more investigators!

President Egan
Oh, something exciting this week–usually we would have had Zone Training Meeting his week, but president Egan decided to come by for Zone Conference!  We got some great trainings on Faith, Hope, and Diligence, on goals, and on bike safety, and heard some way inspirational stories.

Also, members in Kagoshima made us lunch, which was way good…
Members are awesome!

Anyway, that’s about it!
I hope everyone has a great week! Love you all!!!
High fives,
Elder Houseknecht

38週

このメールはたぶん短い!明治改革博物館へ向かっている汽車に乗っているのであまり時間がありません。

先週は15のレッスンをしました。
今週は良かったけど先週に比べのんびりです。先週、15のレッスンしましたけど、今週はだいたい8.そして翔馬君は高校入試の試験とかのため勉強で会うことが出来ませんでした。だからバプテスマはなかったです。彼の試験はらいしゅうおわりなので、もうすぐ、、、。

それと、今週は巡回がありました。先週と同じ長老たち、ロード長老、マロン長老、今回は私と、ジャクソン長老、ロード長老。とっても楽しかったです。
ハイライトはドーナツ屋さんで働いているお休み会員を見つけたこと!!
当然のことながらドーナツたべました。

それだけ!転勤の連絡まだ受けていませんけど、私はここに残ると思います。

良い週になりますように!
皆さんを愛しています!!
―ハウスクネクト長老より

 

Week 38

Well, this will probably be short! I’m on a train to Kagoshima to go see the museum of the Meiji restoration, so I don’t have too much time.

We taught fifteen lessons last week …
This week was good, but a lot slower than last week.  Last week we taught fifteen lessons, but this week was more like eight.  Plus Shouma has high school entrance exams or something, so he couldn’t meet all this week because he was studying.
So no baptism this week, but his tests are done next week, so soon…

Other than that, we had junkai again this week. It was the same elders from last week, elder Lords and elder Malone, and this time it was me, elder Jackson, and elder Lords working together.
Way fun, and as a highlight we tracked down a less active member who works at a donut shop!  Naturally we got donuts.

And that’s about it!  We haven’t gotten transfer calls yet, but I expect I’m staying.
Hope everyone has a great week!
Love you all!

Elder Houseknecht

第36週-大会と3人同僚の奇跡

今週は素晴らしかったです!
3人同僚で二組の宣教師で教える分をこなしているのですごくいそがしいけれど、たくさんの奇跡を経験しています!

大会
今週は地域七十人会長会の山下長老を迎えて大きな大会がありました。訓練は素晴らしく
9時間くらいかけ熊本へ行ったかいがありました。(今回はほんとうにそこへ向かうよていでした、、、。)

そのあとで、私たちから遠く離れたところに住んでいる翔馬君という少年のバプテスマの計画を主として、週の沢山の計画を立てました。

今のところはスカイプでレッスンする計画をしています。うまくいくはずです、ただたくさんの計画が必要!

新しい求道者
計画を立てていない時は力いっぱい働いています。そのかいが出てきました! 熊本さんという新しい求道者をみつけました(ここの出身ではない)。彼は昨日教会に来ました!
高校の英語の先生でとても素晴らしい人です!それから、前に会った若いお父さんと連絡が付きました。彼は私たちがあきらめたと思ったそうです。実は間違って違う家に行ってしまっただけのこと、、、。

そんなところです。来週はすご~~~くいそがしくなりそうです。
明日は巡回で一日に6っつのレッスンをします!

とにかく、とても、とても忙しい毎日、でもとてもすばらしい!
御業が進みはじめてきているのを感じます。主が御業を早めていることを感じます。
ここでそのただなかにいるのは本当に素晴らしいことです!!

良い週になりますように!
皆さんを心から愛しています!
-ハウスクネクト長老より

37週-ベンチ、ビーチ、そしてレッスン

こんにちは!

パラダイスの川内では素晴らしいことが起きています!

お天気は良く、春が来たよう!今日は寒く、風が強いけど、、、。
でも先週のPーDayみたいに雨 振りじゃない! (天候にはパターンがあるみたい、、、)

今週の写真:
ベンチ
これは私。エクササイズベンチを背負っている。
先週リサイクルショップで千円くらいのベンチをみつけました。当然買いました。買ってから、どうやってアパートへ運ぶか見当がつかなかった、、、。
何とかなったけど、こういうことは多分しないと思う、当分は!

image1

それくらいで、今週の危険なことは疲労くらい。

毎日順調に進んでいて、今週は新しいレッスンを毎日しました!火曜日に谷山長老が巡回 来て、その日は八つのレッスンをしました。本当に忙しい!

ビーチ
金曜日にビーチへ行きました。レッスンへ行く途中に。翔馬君というバプテスマの予定のある14歳の子の住んでいるところへは自転車で4時間くらいかかるので会員に車で連れて行ってくれるようお願いしました。会員は親切、行く途中に写真を撮りました。
image2

レッスンはとてもよかったです。来週の日曜日にバプテスマをする計画を立てました!それが実現するように毎日スカイプでレッスンします。

すべては順調に進んでいます。とても忙しく時が流れています!
たくさんの祈りと天よりの助けを確かに感じています!

良い週になりますように!皆さんを愛しています!
-ハウスクネクト長老より